After upgrading to Graylog 3.0 everyone is able to authenticate and use the platform fine, but my server logs have a lot of NullPointerExceptions in them related to LDAP. I’m not entirely sure where to start debugging this one since everything seems to work except - there’s a lot of log noise. When I test the connection on the LDAP settings page, it works fine and picks up all my groups as well.
I’m using OpenLDAP 2.4.47. Our user object type is inetOrgPerson
(all accounts are also posixAccount
and shadowAccount
- we search by inetOrgPerson
since those are human users), and the groups have objectClass posixGroup
which have memberUid
as attributes.
Setting | Value |
---|---|
User BaseDN | ou=users,dc=blah |
User Search Pattern | (&(objectClass=inetOrgPerson)(uid={0})) |
Display Name Attribute | uid |
Group BaseDN | ou=groups,dc=blah |
Group Search Pattern | (&(objectClass=posixGroup)(cn=gl-*)) |
Group Name Attribute | cn |
Stack trace follows:
2019-05-29T18:47:40.231Z WARN [LdapNetworkConnection] null
java.lang.NullPointerException: null
at org.apache.directory.ldap.client.api.LdapNetworkConnection.messageReceived(LdapNetworkConnection.java:2040) ~[graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:997) ~[graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:641) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1114) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:236) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:641) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1114) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.flushScheduledEvents(SslHandler.java:326) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.filter.ssl.SslFilter.filterClose(SslFilter.java:712) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callPreviousFilterClose(DefaultIoFilterChain.java:767) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1600(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.filterClose(DefaultIoFilterChain.java:1141) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.filterClose(IoFilterAdapter.java:145) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callPreviousFilterClose(DefaultIoFilterChain.java:767) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1600(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.filterClose(DefaultIoFilterChain.java:1141) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.filterClose(DefaultIoFilterChain.java:1025) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireFilterClose(DefaultIoFilterChain.java:760) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.session.AbstractIoSession.closeNow(AbstractIoSession.java:353) [graylog.jar:?]
at org.apache.directory.ldap.client.api.LdapNetworkConnection.close(LdapNetworkConnection.java:883) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.security.realm.LdapUserAuthenticator.$closeResource(LdapUserAuthenticator.java:133) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.security.realm.LdapUserAuthenticator.doGetAuthenticationInfo(LdapUserAuthenticator.java:133) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.realm.AuthenticatingRealm.getAuthenticationInfo(AuthenticatingRealm.java:571) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.authc.pam.ModularRealmAuthenticator.doMultiRealmAuthentication(ModularRealmAuthenticator.java:219) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.authc.pam.ModularRealmAuthenticator.doAuthenticate(ModularRealmAuthenticator.java:269) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.authc.AbstractAuthenticator.authenticate(AbstractAuthenticator.java:198) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.mgt.AuthenticatingSecurityManager.authenticate(AuthenticatingSecurityManager.java:106) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.mgt.DefaultSecurityManager.login(DefaultSecurityManager.java:274) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.subject.support.DelegatingSubject.login(DelegatingSubject.java:260) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.shared.security.ShiroSecurityContext.loginSubject(ShiroSecurityContext.java:107) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.shared.security.ShiroAuthenticationFilter.filter(ShiroAuthenticationFilter.java:48) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ContainerFilteringStage.apply(ContainerFilteringStage.java:132) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ContainerFilteringStage.apply(ContainerFilteringStage.java:68) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.process.internal.Stages.process(Stages.java:197) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ServerRuntime$2.run(ServerRuntime.java:318) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors$1.call(Errors.java:271) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors$1.call(Errors.java:267) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:315) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:297) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:267) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.process.internal.RequestScope.runInScope(RequestScope.java:317) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ServerRuntime.process(ServerRuntime.java:305) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ApplicationHandler.handle(ApplicationHandler.java:1154) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.grizzly2.httpserver.GrizzlyHttpContainer.service(GrizzlyHttpContainer.java:384) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.grizzly.http.server.HttpHandler$1.run(HttpHandler.java:224) [graylog.jar:?]
at com.codahale.metrics.InstrumentedExecutorService$InstrumentedRunnable.run(InstrumentedExecutorService.java:181) [graylog.jar:?]
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142) [?:1.8.0_102]
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617) [?:1.8.0_102]
at java.lang.Thread.run(Thread.java:745) [?:1.8.0_102]