I keep getting this exception over and over in my Graylog log file. It happens quite often and makes it hard to filter though the logs to find real problems.
2020-05-11T10:27:02.985-04:00 WARN [LdapNetworkConnection] null
java.lang.NullPointerException: null
at org.apache.directory.ldap.client.api.LdapNetworkConnection.messageReceived(LdapNetworkConnection.java:2040) ~[graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:997) ~[graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:641) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1114) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.filter.codec.ProtocolCodecFilter.messageReceived(ProtocolCodecFilter.java:236) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callNextMessageReceived(DefaultIoFilterChain.java:641) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1300(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.messageReceived(DefaultIoFilterChain.java:1114) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.filter.ssl.SslHandler.flushScheduledEvents(SslHandler.java:326) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.filter.ssl.SslFilter.filterClose(SslFilter.java:712) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callPreviousFilterClose(DefaultIoFilterChain.java:767) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1600(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.filterClose(DefaultIoFilterChain.java:1141) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.IoFilterAdapter.filterClose(IoFilterAdapter.java:145) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.callPreviousFilterClose(DefaultIoFilterChain.java:767) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.access$1600(DefaultIoFilterChain.java:48) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$EntryImpl$1.filterClose(DefaultIoFilterChain.java:1141) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain$TailFilter.filterClose(DefaultIoFilterChain.java:1025) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.filterchain.DefaultIoFilterChain.fireFilterClose(DefaultIoFilterChain.java:760) [graylog.jar:?]
at org.apache.mina.core.session.AbstractIoSession.closeNow(AbstractIoSession.java:353) [graylog.jar:?]
at org.apache.directory.ldap.client.api.LdapNetworkConnection.close(LdapNetworkConnection.java:883) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.security.realm.LdapUserAuthenticator.$closeResource(LdapUserAuthenticator.java:133) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.security.realm.LdapUserAuthenticator.doGetAuthenticationInfo(LdapUserAuthenticator.java:133) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.realm.AuthenticatingRealm.getAuthenticationInfo(AuthenticatingRealm.java:571) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.authc.pam.ModularRealmAuthenticator.doMultiRealmAuthentication(ModularRealmAuthenticator.java:219) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.authc.pam.ModularRealmAuthenticator.doAuthenticate(ModularRealmAuthenticator.java:269) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.authc.AbstractAuthenticator.authenticate(AbstractAuthenticator.java:198) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.mgt.AuthenticatingSecurityManager.authenticate(AuthenticatingSecurityManager.java:106) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.mgt.DefaultSecurityManager.login(DefaultSecurityManager.java:274) [graylog.jar:?]
at org.apache.shiro.subject.support.DelegatingSubject.login(DelegatingSubject.java:260) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.shared.security.ShiroSecurityContext.loginSubject(ShiroSecurityContext.java:107) [graylog.jar:?]
at org.graylog2.shared.security.ShiroAuthenticationFilter.filter(ShiroAuthenticationFilter.java:48) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ContainerFilteringStage.apply(ContainerFilteringStage.java:132) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ContainerFilteringStage.apply(ContainerFilteringStage.java:68) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.process.internal.Stages.process(Stages.java:197) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ServerRuntime$2.run(ServerRuntime.java:318) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors$1.call(Errors.java:271) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors$1.call(Errors.java:267) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:315) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:297) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.internal.Errors.process(Errors.java:267) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.process.internal.RequestScope.runInScope(RequestScope.java:317) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ServerRuntime.process(ServerRuntime.java:305) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.server.ApplicationHandler.handle(ApplicationHandler.java:1154) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.jersey.grizzly2.httpserver.GrizzlyHttpContainer.service(GrizzlyHttpContainer.java:384) [graylog.jar:?]
at org.glassfish.grizzly.http.server.HttpHandler$1.run(HttpHandler.java:224) [graylog.jar:?]
at com.codahale.metrics.InstrumentedExecutorService$InstrumentedRunnable.run(InstrumentedExecutorService.java:181) [graylog.jar:?]
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1149) [?:1.8.0_252]
at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:624) [?:1.8.0_252]
at java.lang.Thread.run(Thread.java:748) [?:1.8.0_252]
I have found a couple of other posts where at least one user was able to determine that there was a bad LDAP search filter; however, I donât know that is the case in my instance. I have ran ldapquery from the command line and it returned expected results. Additionally, when I go to map the LDAP groups to roles in Graylog it only returns the single LDAP group âGraylog Adminsâ as expected.
My relevant (I think) settings are as follows:
LDAP Settings:
Server Type: Active Directory
Server Address: ldap://dc1.mydomain.com:389 (StartTLS checked)
Search Base DN: dc=mydomain,dc=com
User Search Pattern: (&(objectClass=user)(sAMAccountName={0}))
Display Name Attribute: displayName
Group Search Base DN: dc=mydomain,dc=com
Group Search Pattern: (&(objectClass=group)(cn=Graylog*))
Group Name Attribute: cn
Default User Role: Reader
Additional Default Roles: Allow Searches (this is a custom role I created to allow non-admins to search all streams).
LDAP Group Mapping:
Graylog Admins: Admin
For what itâs worth, âTest Server Connectionâ and âTest loginâ both work. Also, all users seem to have no issues with actual product functionality (both admins and non-admins).
I am running on Graylog 3.2.4, though, this problem has been around as long as I can remember.